Den vita ankan funnen!


Ja, bilderna kom in i lite fel ordning. Vi börjar med ankan hans hona. Tydligen har dom delat upp sig 2 o 2, ankorna. Hur som hellst så frågade jag honom, var har du varit? Då titta han på mig o sa lite, ja nästan överlägset, du vet väl att jag kan flyga! Ja, visst, visst. Paret hade väl varit på kärlekssemester, därav knapphändigheten i svaret!? Jag påträffade dom på strandpromenaden  precis på samma ställe som det andra ankparet för några dar sen.

 En stund efter jag kom hem tog jag det här kortet från balkongen. Det har väl blivit lite grönare sen förra onsdan men annars ingen skillnad. Dock regnar det ute så kortet är lite mörkare. Apropå regn så titta jag i min väderdagbok och det har inte regnat "riktigt" sen den 12 december i Askersund! Det är 7 grader ute ungefär just nu vid 14:30-tiden.

Sen får vi vända på kuttingen o gå tillbaks till Hembygdsgården. Samma ungefär som förra onsdan. Det dröjer ju innan det börjar grönska riktigt. "Gubbarna" skall bygga större burar till kaninerna o utvidga ankdammen. Jag tror dom skulle bygga om hönshuset ochså. Dom leasar ju sina djur som kommer i maj. Och i och med folk kommer hit o tittar så räknas det som en djurpark och då är det särskilda bestämmelser ang storlek på burar mm. Dom ska få hit en annan sorts ankor mot för förra året och några getter med killingar. Dom är ju pigga som attan
                           Apropå hembyggdsgården så skall jag äta dagens här i morgon på Klockargården, ärtor o fläsk o pannkakor! jag har ju "städ o pysseldag" som jag kallar det på torsdagarna. Pyssel är ju allt möjligt. Det är verkligen o "pyssla" om sig o gå o äta ärtor o fläsk, eller hur?
    P.s. Det har ju åskat för första gången i Sverige i år. Såg det på åskseiten. O det var naturligt nog i Skåne. En del smällar hade det kommit!! D.s

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0