Idag gjorde jag som Erik den fjortonde....


Men jag överlevde! Som vanligt cykla jag till Hembyggdsgården på torsdan o åt ärtsoppa o pannkakor. Detta var vid 13-tiden o nu är kl 17:30 o jag lever som ni förstår ännu!. Lite börjar det att grönska för idag var det 16 grader ute o till helgen ska det bli lika varmt!

Det var så varmt o skönt i solskenet så jag satt ute o åt för första gången i år. O jag tog god tid på mig. Vad jag glömde var att jag kunde ju tagit ett kort av mig själv men ni får  ana min närvaro. Kaffe o goda kakor ingick i det hela och man får ta om om man vill men det gjorde jag inte idag!

Sen cykla jag strandpromenaden hem via hamnen. Här på standpromenaden är det fortfarande väldigt tom på änder. Det är nog förstärkningen med stenarna längs stranden som gjort att dom inte känner igen sig, ja, jag vet faktiskt inte. Fågeln på bilden är en vanlig mås men ovanligt stor tyckte jag. Jag vet inte om det finns trutar här i Askersund. Fågeln bara satt där o "pöste" i värmen. Det var knappt han titta på mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0