Uj,uj,uj vad jag är mätt!


Ja, då blev det cykelfärd mot Hembyggdsgården o målet var Klockargården. Här cyklar jag in på stigen från västra delen av parken. Hembyggdsgården ligger ca 200 m. upp till höger.

När jag  vänder mig om o tittar sydväst ut så syns en del av strandpromenaden. Både norr om, väster om och söder om hembyggdsparken är det bebyggelse.

Det här är baksidan på Klockargården och här kommer jag gående nästan varje dag. Hembyggdsgården är den sista delen jag går igenom innan jag fortsätter t.v. ner mot stranden.

Men idag var jag ute i annat ärende. Idag var jag ute efter dagens rätt som bestod av årtsoppa o pannkakor med grädde o sylt. Jag hade inte varit här o ätit sen i höstas. Här är gott om plats o äta ute när värmen kommer. O vilken omgivning sen, djur o gamla byggnader o vacker natur!

MM, det här har jag längtat efter i flera dar! Dom har väl inte ätit upp maten? Nä, ingen fara, här kollas upp!

Innan jag gick o tog mat gick jag upp på ovanvåningen. Här kommer sällskap o dricker kaffe o äter kakor mm när det våras o bli sommar. Även matgästerna kan gå upp här o sätta sig så klart!

Ja, och vid et här bordet satt jag och så småningom fick jag sällskap av dessa herrar. Tillåt mig presentera dom! Mannen till vänster en glad Färjestadsupporter. mannen mitt emot 92-årig krutgubbe, mannen vid fönstret jobbar på Hembyggdsgården. Honom träffar jag ofta när jag går här ikring!

Jag vet inte vad som hände men "fotografen glömde blixten"?! Men vadå då, här njuter vi av maten o konverserar om allt möjligt från jakt till ishockey. Jag måste erkänna att jag tog en gång till av pannkakorna o grädden. Attan vad det var gott. För dom som inte ville ha ärtsoppa fanns det hjärpar eller nått sånt. Det kunde jag ochså tagit av men där gick gränsen!   Sen cykla jag hem via strandpromenaden o hamnen. Där var en av glasskioskerna öppen för första gången i år men nått särskilt mycket folk säg jag inte till. Om jag tog nån glass, nä icke!
                                  Nu sitter jag ju här o skriver men  det känns nästan som jag skulle behöva vila mig lite. Ja, varför iinte? En kan bli trött av o äta god mat ochså, märker jag!            

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0