Ett j-la skällande!


Så här såg det ut nedanför idrottsplatsen. För mig var det ju ingen överraskning för det såg lika dant ut förra året vid den här tiden. Sen fick jag gå omväg över bandyarenan för att komma fram till mitt motionsspår. Och vad berodde detta nu på: Rubriken har ju gett svaret. Det var en stor hundutställning  på idrottsplatsen. Dessutom tält, en massa människor o funktionärer, bodar mm och olika sektorer där hundar inom samma ras bedömdes. Har själv varit på sånna här hundutställningar på 80-talet med min då ägandes Golden- Retriver Igloo( Eagle- Eye) Nämnas kan att Igloo som unghund vann pris som best in show, tror jag det var, men inte sen. Kom ibland 3-4 så där! Jag har en fin tavla på väggen som han vann åt mig allra första gången

Sen gick jag runt hela tillställningen på rundan och hamnade längst ner på idrottsplatsen där det var lite, ja mycket glesare. Uppfattade inte vilken hundras som tävlade här.

Sen kom jag via parken ner på strandpromenaden. Där var det betydligt tystare. Själv gick jag o titta efter snokar längs stenvallen. Har icke sett några i år! Är det för stenigt för dom? Eller det tar kanske tid innan dom anpassar sig till det nya "scenariot"
 För övrigt blev det inget på V-75 i helgen. Om detta har jag "filosoferat" på min blogg på Expressen. Men igår var det fantastiskt fint väder. Var nere i hamnen o åt glass o sen satte jag mig på en bänk o sola. Sen har ju V-75 börjat visas direkt igen i tipslördag. Börjar 14:00. Det tycker jag är bra! Det är roligt att höra alla kommentarer o spekulationer även mellan loppen. Och så slog Malmö FF Trelleborg. Det tyckte jag ochså var bra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0