Har det inte blivit lite mer idrott på schemat?


Jag kanske bara inbillar mig men jag uppfattar det som om skolungdomen fått lite mer "att röra på sig" på programmet. Jag ser ganska ofta skolungdomar av alla åldrar gå omkring sportklädda i hembyggdsparken. Jag fattar inte varför dom drog in på gymnastiktimmarna för en del år sen! Okunskap o kanske ointresse från ungdomarna.
                           Jaa, på min tid i skolan var man nog lite förståndigare från skolverket eller vad det hette då. Men det är väl i dessa moderna tider inte populärt att "kröka rygg", att anstränga sig fysiskt. Vi blir ju "kraftigare o kraftigare" läste jag för ett tag sen. O det är inte muskler det är fråga om!
                         Själv var jag ute på min runda idag. Gick väl skapligt o i lugnt tempo. Försöker få rätt på min hälsporre på högra foten. Gick faktiskt rätt bra utan nån större smärta
                      Nu dröjer det en vecka till nästa begivenhet. Då skall ett gäng på 6 st. åka till Ånnaboda för korpens tävlingar för pensionärsföreningar. Det är 3 året i rad som jag är med(eller fjärde?).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0