Det var ju det här med den soliga sidan....


Ja, verkligen! Det här är min symbol och naturligtvis många andras. Jag själv vet inte hur många år jag ritat en sol på brev o vykort. Ingen tillfällighet. Solen finns ju bakom molnen, det vet vi ju!
                              När vi tittar i tidningarna på nätet t.ex så förvånas jag ju över hur negativt allt är o hur negativa slutsatser det dras innan det finns kött på benen. Det är precis som det säljer mest ju mera negativta "sensationer" tidningarna har med. Och vi skall inte prata om "buffelhjordarna" som lobbyisterna o journalisterna, vårt lands nya? "makthavare" styr med beräknande hand. Och "bufflarna" i hjordarna har ofta ingen insikt eller kunskap om vad det egentligen handlar om! Bara man kan hänga med i gnället så räcker det. Jag kallar det hela för den svenska ankdammen. Skicka dom här "gnällarna" o deras förebilder till Nordkorea eller Cuba eller Iran, jaa även till någon av de baltiska staterna som har det värre en oss i denna "dipp" i världsekonomin. Då hade dessa "gnällspikar" gnällt ihjäl sig. Men solen kommer symboliskt  även att visa sig för världsekonomin, det vet vi ju. Men då gnäller de "inprogrammerade" spikarna väl om nått annat!?
                         Helgens begivenheter var trav, skidor, fotboll o mitt favoritprogram Visasat History Där såg jag om 2 världskrigets inverkan på Nordeuropa. Det som slog mig var hur lindrigt vårt land kom undan om man jämför med Findland, Norge o Danmark. 100 000 människor gick åt i dessa krig i våra grannländer i Norden! Men Sverige var väldigt " duktiga" på att släppa igenom Tyska trupper till Nordnorge o exportera järnmalm till Tyskland bl.a. Gnällandet som jag berört beror inte det på att vi är j-ligt "bortskämda" i det hät landet, med allt möjligt!? Kommer det då en "dipp" i t.ex världsekonomin så hittar vi bl.a. syndabockar på hemmaplan och sämre rustade är vi antagligen mentalt om man jämför med länder som verkligen fått lida i krig mm.
                             Rundan idag gick bra och var lång i regnet. Allt gick som det brukar d.v.s. bra. Fick ett uppslag till morgondagens inlägg på bloggen. Och så "brainstorma" jag om allt möjligt, det är lika bra för hjärnan som att "kröka rygg" för kroppen!
                             Travtipset ja. fick in en dubbel som gav 90 kr, satsat 30. V75 inget men Erland fick in några hundra på vårt tips där vi är 5 st.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0