Jo,jo, Hjo var ordet!


Idag var det Hjobesök. För dom oinvigda så bor mina båda systrar där varav en alldeles i närheten av Vätterns strand 4 km norr Hjo. Hur tar man emot sådana rediga systrar med män och hund. Enkelt, med värme och glädje så klart. Det är 8 mil mellan Hjo och Askersund så 16 mil fram o åter har dom. Snöar gör det idag på båda ställena men resan hit gick bra. Och sen gjorde vi det lätt för oss. Beställde pizza(undertecknad) och kebabtallrikar och sen pratades det på! Och bra har vi det o friska är vi! Bara en sån sak! Jag kan nämna att mina systrar är 4 respektive 5 år yngre än mig! Inget som man tänkter på nu för tiden men när vi var små märktes ju åldersskillnaden. Tiden går fort o vid 15-tiden körde dom hem. Flytten upp till Askersund gör att jag träffar dom mer än förr i tiden vilket naturligtvis är bra!

Så här såg det ut när sällskapet körde hem. Snöa fortfarande litet men ingen blåst! Hoppas resan gick bra! På programmet har jag nu månadsmöte SPF i morgon och besök hos mina vänner Vivi-Ann och Torsten på torsdag och som vanligt rundor på förmidagarna. Sen är det ju helg igen! Hoppas vädret står sig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0