Mys o pysseldag var det!


Jaha? Och vad gör man på en sån dag då. På nått vis allt o ingenting. Vad som är viktigt för mig kanske inte är viktigt för nån annan. I går skrev jag ju att jag tänkte göra det o det men idag, tja säg det?! Iallafall har jag varit "ute" på facebook o "antecknat". Där har jag musik o flyguppvisningar via youtube. Och ibland några foton. Idag "bjöd" jag på ett av min kära mamma i 20-års åldern. Det är ett mycket fint kort av en vacker kvinna som jag är stolt över.
Mina hibiskusar är jag ju ochså stolt över. Nu har jag klippt ner dom 2 största. Sen har jag en från fjolåret i mindre kruka som jag ej behövt klippa. Den ene var nästan en meter hög när jag klippte ner den! När jag klippte dom hade dom blommat från maj till oktober!

Har har vi ett foto från ett exemplar!

O här från ett annat. Blommorna står sig ju inte mer än ca 2 dar men det blir många i veckan på en säsong. Förr har jag klippt dom på våren men det går lika bra på hösten har jag läst. Och sen var dom så stora så dom tog mycket av ljuset nu när det är mörkt. Jag har lite svårt att veta hur mycket gödning jag skall ge dom nu när dom är nyklippta, men det skall jag googla om!
Idag är det strålande sol och -5 grader! Idag skall jag ut en runda på stan o bl.a. handla en massa frimärken mm. Kanske går jag upp till mina vänner Torsten o Vivi-Ann som har flyttat in till Askersund från Hammar. Solvalladubbeln skall jag ochså tippa! Ev.vinstpengar användes till den årliga Stockholmsresan i slutet av maj! I år blir det 14 eller 15 året i sträck som resan företas. Tradition med en kompis.
Ja, som sagt idag är en ny dag. Lugnt tar jag det iallafall vad jag än gör!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0