Nu blir det uppehåll...


Ja, från motionerandet. Nu kommer sista rycket innan helgen. Handla det sista o sätta in "dunder75:an" i kväll. Har inget med sprit o göra, det är V75:an som går i kväll och som kan ge en enda vinnare 90 milj. Sen skall jag handla det sista i matväg. I morgon blir det pyssel o görandet av julmackor med skinka, sill, ägg, köttbullar mm innan Kalle Anka o skrapande av lotter som jag fått(tradition) av mina barn-barn o systrar. Ja, och så har jag gett mig själv ett lottpaket som jag beställt från Svenska Spel. Så det blir mycket skrapande, Och sen är det ju det här med alla tv-program som går nu i helgdagarna, deckare, Kalle Ankas jul o andra intressanta tv-program. Otroligt utbud. Sen tänker jag börja läsa på  Agathas Christies deckare "10 små negerpojkar". Det är säkert 40 år sen jag läste denna deckare. Det är inte mycket jag kommer ihåg från den o mördaren har försvunnit i "dimman".
          Jaa, just det! Jag har fått paket från ett av mina barn-barn, Tåtte! Oj, så spännande Tåtte! Vad kan det vara?
                                   Ja, vi "hörs" i mellandagarna! Till dess en GOD JUL!!!
                      PS. Det är klart att jag skall äta risgrynsgröt! Trodde ni nått annat?! D.s.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0