Ordet var trivsel men........?


Jaa, trivsel hade jag på min runda med yoga vid hemkomsten. Det här med yoga har blivit en "höjdare" för fysiken, det är ju kroppsyoga. Mediterar gör jag på rundorna. O brainstormar! Och ser mig om. Öster om norra kyrkogården o väster om riksväg 50 ligger nedanför slänten ett koloniområde tillhörande Askersunds kommun. Där går jag ibland igenom på en stig och förvånar mig. Plakatet här lever liksom inte upp till "förutsättningarna" om man säger så!

 Här hade ju kunnat vara trivsamt om kommunen hade brytt sig! O naturligtvis de som haft o har? kolonier på området! Här har undertecknad gått en hel del under 4 års tid, och det har sett lika förfallet ut hela tiden! Först för några veckor sen börja kommunen röja upp på slänten. Jag som inte är Askersundare behöver ju inte ta åt mig detta men det verkar som varken kommunen eller andra har brytt sig o låtit området förfalla. En enda man har jag sett här i sommar med en liten odling och han var av utländsk härkomst!
                              Jaa, vad kommer kommunen att göra med området? Bygga bostäder eller börja om från början med kolonilotter. Prata om "miljövård"! Det här var inget bra exempel! Fy skäms Askersunds kommun och andra "kolonisatörer".
                          

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0