Som ett dammkorn i alltet!


I går kväll såg jag på ett program om Hubble-teleskopet som går i en omloppsbana 600 km ovan jorden. Det här teleskopet har ju varit uppe sen 1994, tror jag det var, och har haft stor betydelse för vetenskapen. Svarta hål, galaxer, svart materia som lär vara 2/3 av rymden. Jag tänker ibland på "den svenska ankdammen" o jordens lilla? betydelse för alltet. Jag får ju ett annat perspektiv på saker o ting och jag är till 100% förvissad om att vi är inte de enda varelserna i alltet. O grubbla på det här är inte lönt. Det är många som blivit tokiga för mindre! Spännande är det iallafall!

Lite is har börjat på o lägga sig t.ex. vid bron till Borgmästarholmen. O kallare skall det bli! Hoppas min förhoppning om en vit jul slår in!

Dom här bekantingarna följde mig en bit längs strandpromenaden. Ibland brukar den vita ankan leda flocken. men som synes till höger på bilden var det idag en andhane. Dom snackar så med en, eller skall vi snarare säga tjattrar! Rundan gick bra. Den här veckan är det även annat än rundor, sport, data och vetenskap. I em skall jag på styrelsemöte SPF, imorgon kommer systrar med svågrar o hund. på onsdag blir det månadsmöte SPF o på torsdag skall jag besöka Vivi-Anne o Torsten som flyttat till stan! Och så rundor på fm utom i morgon! Sen är det ju fredag igen. Jaa, du milde inte har man långtråkigt precis! Varje dag är intressant. Sen tänker jag en del på vad jag skall ha för gott till julafton som firas i Askersund!
                                 Helgen ja! På V75 fick Erland in 305 kr( 7 rätt) så det blev en frirunda till. Jag fick 25 kr på en dubbel men inget på V75. Dubbel jackpot är det till lördag då V75 går på Åby. Ikväll skall jag se på"vem tror du att du är" på Tv 1. Jag tror det är Ulf Adielsson som söker sina rötter den här gången!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0