Det var då det men....


ja, jag blev så entusiastisk(inget ovanligt) att jag fick plocka fram bilderna från 2006 o då blogga jag inte. Man kan nog säga att det här är början av Tivedenskogen och närmast dit för mig är att cykla vägen mot Laxå och vika av där det står Tivedstorp, Fagertärn bl.a. Det är väl en 1 1/2- 2 mil från Askersund till dit man viker av!
                                     Ja, här står dom fåren, intet ont anande!? Vi gick ju vidare sen en bra bit men hitta ingen fårfarm eller nån äng där det gick får o beta!

                                        Det finns ju en massa fina sjöar i området. Laxåområdet har den största tätheten av småsjöar i landet. Den här bilden är tagen vid "får"utflyckten Till Laxå från Askersund är det väl ca 3 1/2-4 mil, tror jag! Jag ångrar nästan att jag inte skicka bilden av fåren till Nerikes Allehanda då det var aktuellt. Dock vet jag att jag ringde till "naturvådarn" i kommunen och talade om att nu fanns det en ny art i storskogen! Jag vet han blev förvånad o lite road!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0