Idag blev det ochså besök på bokhandeln!


Idag blev det en runda med först minus o mulet men när jag kom ner till hamnen så börja solen lysa o det började droppa från taken. Våren visade sig kanske en smula. Bara den kommer så där sakta så det inte blir så förbaskat blaskigt på rundan. Det här fotot är taget mot Hotell Norra Vättern som skymtar i bakgrunden. Änderna verkade faktisk tjattra mer idag än innan. Vårkänslar?

Sen gick jag upp till bokhandeln. Fick hem en tidning härom veckan ang. bokrean och där fick jag se att dom reade ut en världsatlas, stor o fin! O första dan(idag) fick man den för 69 kr!. Det var ett fynd! O visst fanns den kvar! Hemma har jag haft en liten atlas från tiden innan muren föll så den blir ju unik. Men den här spelar dagens verklighet!


Sen knalla jag iväg  hem via Norra Bergen där jag tog detta fotot av det gamla vattentornet. Till vänster på bilden kan man ana stadskyrkan. 
                          Väl hemma så blev det ju till att titta på sprinten i skid-vm. Tyvärr så klanta både Kalla o Emil Jönsson till det i semifinalerna. Kalla föll 2 ggr o Jönsson blev överrumplad!  Men i B-finalen visa Kalla vilken fin form hon är i. I rena raseriet tog hon ledningen o vann överlägset. Bådar gott för stafetten o 3-milen. Jag vet inte om hon skall köra sprintstafetten i morgon, kanske den gå i klassiskt. Vi fick dock Helner till final i herrarnas där han blev 5. 2 damer gick till final, Olsson o Ingemansdotter! Där blev dom 5 o 6. Men en besvikelse blev det! Ingen medalj!
                   Ikväll blir det hockey och fram för allt Inter mot Man. United i Champ. Ligue i fotboll: Gissa att jag håller på Inter!
                             

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0