Nu töar det! Går det mot vår?


På den här bilden från rundan ser det ju inte ut att töa. Men hembygdsparken ligger rätt högt så här var kanske kring 0. Om vi nu långsamt går mot vår så är den här rundan ochså väldigt givande på det viset att i och med att jag går här så ofta så märker jag ju varenda skiftning i naturen. Idag tyckte jag att det var mer fågelsång än det varit på länge. Spår av rådjur eller hjort såg jag på flera ställen. Det är faktiskt inte tråkigt att gå samma runda. Det är många fördelar med det! Men nu till våren cyklar jag ut nån dag i veckan. Så det blir ochså foton från andra ställen i kommunen så småningom!


Här kan man se vilken dimma det var nere vid Vättern. Råkallt var det ochså. Här nere var det plusgrader iallafall!
                                                         Sport
Tyvärr verkar det som Djurgården missar SM-slutspelet i hockey. Fick 2-2 mot Skellefteå! Borde nog fått 3 poäng för att haft chansen. Det är bara 2 matcher kvar i grundserien. Inter fick bara 0-0 mot Man. United, Men egentligen skall dom vara glada för det. Zlatan jaa!? Hans begränsningar kommer fram i dom här internationella matcherna. Han skarvar o passar o dribblar men det går för långsamt. Ronaldo har ju betydligt större register. Zlatan måste ochså lyckas i sådana här matcher om han skall bli världsklass! Han har gjort ett enda mål i Championsleague! Han har ju spelat många matcher där nu!
                      Ikväll kommer en  ny intressant match i Championsleauge, Real Madrid- Liverpool. Heja Liverpool!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0