Oj, vilket väder!


                                         SPORT
Min stora upplevelse i helgen var att se mitt spanska favoritlag, FC Barcelona, fortsätta segersviten i Spanska ligan. jag undrar om det finns nått bättre lag i värden just nu! Ursäkta Man United, Inter o Örebro SK m.fl. Jaa, sen var det ju roligt o se Tre Kronor vinna L.G. Hockey Game. Mer, nä det var väl höjdarna!

Jaa, gott folk en höjdare var det ochså att gå ut o ta sin motionsrunda idag. En av många höjdare, men det är ju den senaste man kommer ihåg mest. Står på Borgmästarholmen och nu går det lika bra att gå över isen som via bron. Fotot är taget mot strandpromenaden.

Här har jag gått till andra sidan av den lilla ön  Jag har fotat från den omtyckta badstranden mot hamnen kan man säga. Här är j-ligt fint på sommaren och ön kallas inte för inte för Barnens egen ö. I somras bada jag o en kompis som var på besök från Skåne flera dagar här i slutet av juli då det var en kortvarig värmebölja. Man kan ju gå in o titta på rovobs.se o det gjorde jag häromdan och såg då att en kungsörn setts på en av småöarna alldeles här i närheten. Själv har jag sett en örn men det var enl. utsago en havsörn och det var på andra sidan av hembyggdsparken, alltså österut. Det är nog ett år sen. Tyvärr har jag ingen systemkamera så jag kan inte få bra bilder på fåglar en bit bort!

Sen tog jag då bron tillbaks mot strandpromenaden och tyckte denna ensamma båt blev ett bra motiv. En "isjakt" kanske? Det knarra så fint under kängorna när jag gick. Helt fenomenalt! Vaderna får bra "motion" det märkte jag när jag kom hem!

Men hemma är jag inte ännu. Nu är vi i hamnen som jag alltid går förbi på mina rundor istan.  För utom den vita fina snön består bilden innehåll av ett antal änder, en matande man  och sightseeingbåten, den utmärkta "gruntvattens"båten Vettervik. På våren, sommar o höst går den på dagliga turer ut i skärgården o till Stjernsunds slott o Hammarsundet o man kan landstiga på viss öar i det naturskyddade landskapet!

Här är jag på väg hem mot norr. Fick för mig att det här skulle bli ett fint kort o plåta. Det visar ju bron in till Askersund med landskyrkan i bakgrunden. Sen var det inte mer än 10-15 min hem Stativet(v. höften) har det varit bättre med nu ett tag! Det var bara vaderna som var lite spända som sagt, när jag kom hem Sen får jag hoppas att "Askersundarn" Sten- Olof i Australien som tittat(r) på min blogg inte har drabbats av eldstormarna där.
                          Jag sitter här o tänker på hur fort tiden går. Nu är det ju inte mer än 2 månader till våren kommer. När det blir varmare o cykelväder tänker jag ta en dag i veckan till att cykla till olika ställen o ha massäck med mig o fotvandra som t.ex i Tiveden eller andra relativt närliggande platser. Kameran har jag givetvis med mig! Skall ni följa med. Det påminner mig om när jag o en kompis var ute o fotvandra i skogarna för, ja, 2 år sen o lite till. Då stötte vi ihop med 3 får som stod mitt inni djupaste granskogen  o beta! Jag vet att jag sa till kompisen, här finns ju lodjur o kanske varg, dom blir inte gamla! Jag har kortet på en CD-skiva så jag skall visa det vid tillfälle på bloggen!
                              Hoppas ni har haft en lika fin dag! Aufwiedersehen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0