Jag får ju mina i ideer!


Det rör sig ju alltid i hjärnkontoret på nåt vis. Och spännvidden är stor från dagens ide via sport till politik o från flyg till värdsmusik mm. All right! Dagens ide går ut på att jag varje onsdag tar  bilder från samma ställe i syfte att visa vårens framfart o då naturens skiftningar. Det är lite spännande tycker jag o inget komplicerat. Den första bilden lommer från Hembyggdsgården o är tagen mot ankdammen och hönshuset som ligger bakom! Det är ju kul att börja med en bild som visar att snön fortfarande ligger trots flera plusgrader.

Sen kom jag hem o kom på att jag tar ett foto från balkongen ochså eftersom här blir väldigt grönt o fint när det våras! 
                           Rundan idag gick i bra fart och inte mycket ont i höften. Ja, det är länge sen jag gick så fort nog beroende på bättre väglag. Mina walkmanskor går inte att gå i än, det är alldeles för mycket snö i Hembyggdsparken o på strandpromenaden är det alldeles för mycket smältvatten. Att man kan styrketräna i min ålder är inga problem och nu gör jag det regelbundet 3 dar i veckan, måndag , onsdag o fredag. Förutom att jag värmer upp genom rundan så inleder jag med att värma upp med "armhävningar" mot en dörr. Sen gör jag en övning med hantlar, 3 st. med nån minuts mellanrum,13 ggr/omgång. sen gör jag 3 övningar med stålfjädrar. Sen gör jag några sittupps och övningar för ryggen. Sen gör jag en omgång armhävningar. Sen avslutar jag med en annan övning med hantlarna. Allt ökas på månad efter månad. Just nu är jag t.ex uppe i 13 armhävningar. Nästa månad blir det 14. Så jag tar det så lugnt!  Vikten på varje hantel är nu 5 kg, som mest kan dom väga 7,5 kg
                                   Och kom ihåg, jag gör inte detta för att bli yngre utan jag gör det för att bli äldre. O det har väl inte bara jag nytta av!?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0