Nu är det vår! Inge snack!


ja, nu är det vår och det är bara så. 4 grader var det när jag gick ut vid 9-tiden o nu är det 8. Isen ligger dock ännu nere vid strandpromenaden och lite moddig snö är det kvar på nån sträcka på rundan i skogen. Jaa, idag var det en härlig vårrunda för första gången i år!

En härlig vårrunda trots en plaskig strandpromenad. En spaningspatrull från änderna i hamnen var ute för att kolla läget. Så fort isen går upp så kommer här att var många änder och de fyra ankorna, som bidar sin tid i hamnen

 Jag har pratat om min kamera som tar mycket bra bilder men zoomar in för dåligt.  Här står jag på 6 meters avstånd från trädet o har zoomat in vad som går. Ni ser väl kråkan. Som pensionär får jag göra som när jag var grabb, spara ihop till nått. O det gör jag. Jag sparar alltså ihop till en kamera med stor inzoomningskapacitet som jag kan komplettera med den andra! Jag har ingenting på avbetalning o tänker inte ta något på avbetalning! Ni ser väl fresten kråkan i trädet. Bättre blir det inte!
                            Sen kom jag hem efter den snabbaste rundan på länge p.g.a. väglaget. O i köket satt Kalla på det uppfällda burgallret o vänta. O jag behövde inte gå mer än i kylskåpet förrän hon förstod vad det var frågan om. Ost var det. Kom inte o säg att vardagen är tråkig, För det mesta har den sin tjusning, tycker jag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0