Vintern ger sig inte!


När jag skriver detta så snöar det här i Askersund. Idag blev det en härlig runda efter en helgs sportande i fåtöljen! Det blev väl inte riktigt som jag trodde. Längdskidorna gav ingen mer medalj o utförsåkningen handlade väl mest om Anjas knä och de övrigas misslyckanden! 3 medaljer på skidvm är väl godkänt men varför blir det alltid sjukdomar så fort  VM o OS går! O det är ju mest i modern tid!  Barcelona förlorade med 3-4 mot Atletico Madrid och Real Madrid är nu endast 4 poäng före Barcelona. O på v-75 blev det ingenting!
                                          MEN I SOMMAR SKALL JAG BLI FARFAR FÖR ÅTTONDE  GÅNGEN!  Ja, generna sprider sig. Så stolt är jag o hoppas att allt kommer gå bra i sommar! Jaa, mitt äldsta barn-barn blir 21 år i maj!
                     

 Som synes har vi fortfarande vinter i Askersund! Det här fotot visar klockargården på hembyggdsgården. i april öppnas det här om jag inte minns fel. O då kan man äta dagens rätt, mycket god husmanskost, och dricka kaffe mm. Ni kan tro att här är fint på våren o sommaren ochså! Populärt ställe! O här går jag förbi nästan varje dag!


 Längs strandpromenaden var det som vanligt! Isarna låg med snö på och kommunens förstärkning längs stranden fortsätter med stora stenar. Så småningom kom jag ner till hamnen där isarna öpnnat upp sig o änderna hade mer vatten att vistas i ! Snart så kommer gravänder o rastar här o det dröjer nog inte så länge tills doppingarna dyker upp. Gässen ochså. Ja, o andra fåglar på väg norrut. Doppingarna stannar!
Här är från strandpromenaden. "Tryckte" bort det foto som skulle komma innan hamnen. Man kan ju se att det fortfarande är snö på isen. Nån decimeter ungefär. Jag undrar när jag kommer att kunna sätta på mig mina walkmanskor igen, har haft kängorna på sen i november. När bytet kommer då är det vår, det kan jag garantera, för det får inte vara det minsta glatt eller blaskigt när Walkman åker på! Vi har en härlig tid framför oss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0