Vitt o grått!


Ja, o lite grönt ochså. Jag går ju delvis genom granskog. Trots att gumman Tö visar sig så är det vintrigt i Askersund som synes. Det kom nämligen 5 cm snö i går kväll. Fotot är taget mot norr och lite längre fram viker jag av mot idrottsplatsen o senare bandybanan. Idag hörde jag knappt några småfåglar som igår i hembyggdsparken.

Det här fotot är taget till vänster om Klockargården från Hembyggdsgården mot Vättern. Stor höjdskillnad är det som synes. Det stämmer att Klockargården öppnar 1 april! Fråga några av gubbarna på gården. Ja, Klockargården rekommenderas, dom har så god mat! O som det ligger sen!

Sen kom jag ju ner till stranden. Att isen bär under snötäcket syns ju. Den ensamme pilkaren bär fog för påståendet. Isen är ju naturligtvis fortfarande tjock under det isolerande snötäcket. För övrigt gick rundan bra i dag. Och bra är det ochså med mig. O fattas bara när man är frisk o stark o har hälsan. Som alla andra ser jag ju fram mot våren. Då händer det ju så mycket i naturen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0