Kulorna i luften, nä hellst på marken!


Idag var det  boule för hela slanten o visst var kulorna i luften men som väl var så låg dom mest på marken.  Vi brukar spela på tisdagar och idag var vi hela 6 st ! O vi var inte många fler förra året. men det blev ju 2 lag x 3. Mitt lag vann med 13-10 över Örjans. Vi var 2 herrar o 4 damer som spelade. Örjan är mannen i den röda jackan. Dom som vet vem undetecknad är  kan ju  räkna ut detta efter en del hjärngymnastik?  Dom som räknade ut det genom att veta att jag inte har nån röd jacka får inga pluspoäng! Vi har roligt när vi spelar o ett visst kampmoment blir det!
                              Det är ju bland annat skåningar o närkingar som läser min blogg. Varför  kom jag o tänka på det? Jo, i morgon spelar Örebro SK mot Malmö FF i Malmö! Örebro vinner ytterst sällan över MFF. Jag tror att jag sett dom vinna på 80-talet i Malmö eller slutet av 70-talet. Jag kommer iallafall ihåg att Tomas Nordahl var med i ÖSK och att jag hade mina söner med mig, kanske inte alla!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0