My sisters in town!




Mina systrar o svågrar från Hjo kom och hämta mig vid 10-tiden för att åka upp mot
Tjälvesta naturreservat som jag pratat mycket om. Och faktum är ju att det
är ganska unikt i Sverige med sin natur  o det kalkrika isälvsmatererialet.
Men istället för en ås blldades ett stort sand-och grusdelta. Det står att läsa
om detta unika område på webben. Skriv bara Tjälvesta på Google t.ex.


Innan vi gick runt på en del av området satte vi oss ner och drack kaffe 0 åt
wienerbröd som systrarna inhandlat på vägen i Karlsborg. Smaskens!
Vi gick ochså o letade efter en bäverhydda som jag såg när jag var här sist,
men den hitta vi inte. Tre sjöar finns ochså på reservatet. Här är så fint o
vackert o lummigt så ni kan inte tro. Sällsynta örter finns det ochså som trivs
i den kalkrika jorden!  Hackspettar hörs i ett tidigare på våren. Nu häckar dom väl
så på den fronten var det tyst.
                     Vid  12-tiden åkte vi tillbaks till Askersund för att äta middag på Klockar-
gården  på hembyggdsgården. Innan dess tog vi en promenad i parken!. Efter en god
middag körde Hjoborna hem mig. Innan dom åkte mot Hjo igen gick dom upp o hälsa
på min parakit Kalla som med intresse tittade på hunden Edda som ochså var med på färden!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0