Sköna maj, välkommen!


Det passar väl bra med detta foto på dessa påsk o pingstliljor som blommar på Hembyggdsgården. Efter att igår återkommit efter min kusins begravning i onsdags återkom ju vardagen. Begravningen var fin men jobbig naturligtvis. Men när man ser dom här blommorna så, ja jag tillägnar dom till levande o döda som finns i o passerat mitt liv i nån slags positiv anda o livsglädje.
                          Efter begravningen i Gällersta kyrka åt vi på Forngården lite längre bort o då hade ju stämningen lättat. Senare på kvällen var jag o Rolf o Ann-Marie, som jag bodde hos, o åt  kvällsmat hos Sven-Arne o Margareta. Som sagt Rolf o Sven-Arne är ju mina "lekkamrater" sedan 40-talet och vi "Björneborgare" följde Björneborgarn Gunnar till den sista vilan tillsammans hans fru, barn, barn-barn o vänner. Som sagt Björneborg ligger i Attersta som ligger i Gällersta som ligger ca 1 mil söder Örebro.
                  Det gick bra med rundan idag o som nästan alltid stanna jag o prata med någon. O vilket väder det är, strålande sol o inga moln på himlen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0