Ser ni Stjernsunds slott i fjärran?


Ja, det gör ni nog i dimman. Om ni tittar rakt fram över stugan, över vattnet  till andra sidan så ser ni nått vitt i det mörka. Det är slottet som skymtar. Stjernsunds slott har ju en lång historia. Det är bara att gå in o läsa om det i datan. Särskilt på sommaren är det härligt att cykla dit o gå i den fina parken o runt slottet. O sen går man på fiket o dricker kaffe o äter deras fenomenalt goda glassbomb! Fotot är taget nära strandpromenadens ostligaste del. Lite längre t.v. ligger ett bad med sandstrand o en holme som man kan gå ut på!
                         Rundan i dag gick skapligt men jag hade mer ont i höften än på länge. Men yogan när jag kom hem "mjuka" nog upp den! Ni ser ju ochså nivåskilnaderna i Askersund. Längre upp t.v. ligger hembyggdsgården o den ligger ännu högre!
                        Jag har ju öppnat mitt konto på Facebook som jag haft "vilande" i, ja minst ett år. Nu håller jag på att "lägga" in släkten i den, barn-barn m.fl. Jag har ju två andra bloggar så så det blir bl.a. musik på den via youtube. Min favoritmusik! Det blir nog "tonvikten"!
                                  Nu är det snart lördag o då blir det ganska bloggfritt för min del. Handla, tippa v75 o se på sport i tv mm.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0