Livet på Borgmästarholmen av idag o anno dazumal.


Det här lågtrycket fylldes  ut o nån storm blev det inte, åminstone i Askersund. Så i det fina vädret i dag så gjorde jag en avstickare på min runda till Borgmästarholmen. Här är jag på väg ut via bron. Gott om segelbåtar ännu men om en månad är det nog inte många kvar?!

Ön är ju inte stor o här har jag nog fotat lite söder om medelpunkten. Mellan träden längre bort så anar man på andra sidan den för säsongen avsomnade ganska stora campigen. Borgmästarholmen går ochså under benämningen "barnens egen ö". På sommaren är ju badande, mycket barnfamiljer. Kaferörelse  finns även på ön sommartid, även en dansbana finns. Vad jag tänker på är att på 1860-talet nånting så tog Borgmästarn ön i "besittning. Jag fantiserar om en ljummen vår eller sommarkväll med båtar som anländer med Borgmästarn i spetsen. Damer med stora hattar ur den dåtida sociteten med artiga välklädda män o kavaljerer i sällskap. Punschflaskor o groggar. Stora feta cigarrer. Sorl o ett liv i sus o dus. Det hade varit roligt o vara med, inte tu tal om annat!
                    Jag brukar ta mig en tur till Borgmästarholmen i bland. En avstickare från rundan som sagt. Det är inte ofta jag stöter på nån annan människa vid den här tiden på året! Några änder och småfåglar ser jag men annars inget större djurliv. Men det är rätt spännande o gå runt den lilla ön!

 Ja, sen kom jag ju hem så småningom. O då var det ju lämpligt att genomföra de här "kroppsjogaövningarna". Här är ett par till. I morgon kommer de sista på bild
                          Det var ju flera intressanta fotbollsmatcher i går. Det gick ju inte "min" väg precis mer än förståss att Sevilla slog "divorna" från Real Madrid med 2-1 i en bra match! Aik fick bara 1 poäng mot "divorna" från Elfsborg men godkänt. Liverpool förlora mot Chelsea tyvärr och Örebro har tappat formen o förlora mot MFF. Men en kan inte "få" allt här i livet!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0