Tiden bara rusar iväg!


Det kanske stämmer det där att tiden går fortare o fortare ju äldre man blir! Men varför är det så då? Ja, för när man jobbade så trånade man efter frihet på nått vis ibland, att styra sin dag som man ville. 
                         När jag sen blev pensionär fanns orken o viljan att utnyttja kraften till förändring! O det gör jag ju nu! Har aldrig motionerat som när jag blev pensionär o särskilt när jag kom till Askersund. lyssnar på mer musik än nånsin, bloggar o står i. Inga måsten än att få ekonomin o gå runt o rätta mun efter matsäcken Flyttat upp mot en del av mina hemtrakter. Människor som har varit på samma ställe hela livet i det stora hela har nog svårt att förstå en som växt upp på en annan plats o en helt annan miljö!
                       Rundan gick bra idag. Lika dimmigt som i tisdags men det hindrar inte en motionär som vet vad han vill. När det gäller att hitta lägenhet i Örebro så har jag nu fått ihop över 60 poäng, men det räcker inte på långa vägar. Men det vet jag om! Huvudsaken är att jag satte ner foten o anmälde mig på Örebrobostäder. Är inne o tittar varje fredag på datan. Dom som är i bostadskön o gör en intressanmälan på en lägenhet har oftast flera hundra poäng o ibland flera tusen. Jag har flera år på mig om jag får behålla min hälsa!
                  Jaa, det är ju torsdag! Det är ju snart tid att titta på V-75:n! Spännande! Läste en artikel på nätet av en framgångsrik storspelare som sa att man alltit skulle spela reducerade system. Men då spela han nog mer än för hundra kronor. Kanske man ändå kan göra 2 för femti kronor! In på nätet o titta, Jan! Tack för idag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0