Sicken jäkla smäll!


Jaa, smällen kom senare än när jag gick förbi coolingen ankan med sina coola andkompisar. Den vita ankan kisade lite med ögat när jag gick förbi men i övrigt inga rörelser. Hård natt kanske? Om dom legat så någon eller några timmar senare hade dom nog rest sig upp iallafall. Jag återkommer till detta! Rundan okej men jag hade nog legat "fel" i natt för i morse var ryggen stelare än på länge. Men jag får säga att jag sover väldigt bra på nätterna, kan känna nån gång att det gör ont. Men det är på"långt håll" på nått vis.

Det här är Carl-Gustav, ett granatgevär! Ja vapnet är döpt till det och har exporterats framgångsrikt till många länder sen 1948 då det såg "dagens ljus" Jag har blivit utbildad på vapnet när jag gjorde lumpen på 50-talet. Vapnet är inte så stort precis, man kan bära det med sig en sträcka. Vapnet är pansarbrytande. Ja, o smäller gör det när man skjuter iväg pansarskottet, värre än en kanon nästan tycker jag Lite skarpare ljud. Och varför skriver jag om detta förödande vapen. Jo, för när jag satt vid datan för några timmar sen så small det så jäkligt som om "Carl- Gustav "var i farten". Det var nästan så det skakade. Det kom som en blixt från klar himmel. En jäkla åskknall kan ni tro, helt oförhappandes. Vad jag gjorde? Jo automatiskt drog jag av sladden till datan, modem har jag ju inte längre. O sen börja det regna. I radion sa dom att det hagla o åska i södra Närke. O det kom bara en enda smäll här över iallafall. Jaa, o nu lyser solen ute igen
Jag titta  på åskseiten för ett tag sen. Det verka bara vara här i området som det åskat. Jag var ju åskrädd förr, riktigt! Idag tycker jag mest det är lite obehagligt. Jag har haft lite egenterapi. Jag har läst om åska här på nätet o följt den på sin väg. Har den närmat sig så har jag dragit av sladden till datan o tv:n. Det har bara åskat lite i Askersund i år men idag kom en jäkla smäll. Det var nog det värsta jag har hört på mången god dag!

Ja, då har vi kommit till nästa barn-barn. Han heter Emil och skall bli 18 i november. Han är näst äldst av "pöjkera". Han spelar trummor bl.a. Jag tycker ju om världsmusik och jag har skickat min favoritmusik av olika slag till honom på datan via youtube. Klezmermusiken tyckte Emil om,  bl.a. melodin Yidl mit´n fidl med Budapest klezmer band! Kanske ni förstår varför om ni spelar upp låten på youtube?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0