Är värd en bild till!


                      Ju äldre man blir desto mer positiv bild av sina föräldrar får jag och desto mer "lär jag känna dom" och akta dom. Det här är min far i 20-års åldern. På den tiden verkar det som man mognade fortare i slutet av tonåren och långsammare i början av tonåren. På nått vis fick man vara barn längre?! Många mammor gick ju hemma längre med sina barn! Bland mina kompisar i Örebro på 40-talet var det ingen mamma, obeaktat vad deras pappor hade för jobb, som jag kommer ihåg var och jobba. Och som t.ex. på lantbruken var ju mamman ständigt hemma. Allting tycker inte jag är bättre idag
  
                   Alla är ju värda bilder. Även undertecknad o Sonja. Den här bilden är tagen av min mormor, jag tror sommaren -42 i Stenungssund, där jag då vistades med Mormor Maria. Som ni ser så blommade "kärleken" även anno dazumal. Den blyge gentlemannen med sin förtjusta "fjälla" ! Jaa, tycker man inte man har haft ett härligt liv när man ser den här bilden, då är man en gammal stofil! Kunde det "börja bättre" ?

                       Idag har jag och min kompis Torsten varit o "inspekterat" Garpa gruva i södra Närke, ja mellan Askersund och Zinkgruvan ungefär. Gruvan är uppfräschad och här är nu visningar o hit går nu bussresor och annan turism. Här skall nu en scen byggas( till vänster utanför bilden) och den 3 juli kommer det första musikuppträdandet att äga rum. Man tror att här skall vara plats till 150 personer. Kommunen i Askersund och Länsstyrelsen i Örebro stöder numera det genomförda projektet( intressant gruvhistoria, nedre Bergslagen) och Torsten har stor delaktighet från början i detta! Gjort ett fantastiskt arbete och forskande liksom Axel Hildor som nu är bortgången!
                    Som ni ser råder det ännu vinter vid gruvan. Bergsväggarna håller kylan kvar och mycket regn har det inte kommit i vår. men den 3 juli och dess förinnan blir det andra bullar! Välkommna till Garpa Gruva! Läs om den via Google!
                

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0