Där vet man vad vinter är...


              På Bornholm o det närliggande Österlen ! Särskillt om det blåser nordostan med snöbyar. Nu är det ju inte så ofta men jag som bott i Simrishamn har inte sett nått liknande till snöstormar i mellansverige eller Norrland. Inte vad jag kan komma ihåg. Vårarna kan vara väldigt kalla i området om det blåser nordostliga vindar från Hanöbukten. Men liksom på Hjo-sidan av Vättern kan det bli rena "Mallorcavädret" om nordosten o ostan håller i sig på sommaren. Och så är det ju här i livet, allting är inte ANTINGEN svart eller vitt!
                       Fotot är taget på storgatan mot solen och då följdaktligen söderut. När jag kommit så här långt på rundan så är jag nära norra kyrkogården o har väl en 10 minuter till hemmet!
            Rundan gick bra i det vackra vädret. Och som enskild kan man ju inte göra mycket åt vädrets inverkan i Sverige och Europa. Folk får väl prata med "Moder jord" som har fräckheten att inte begripa att "palmerna kommer och vintrarna är förbi" eller att allt skall vara "lagom" !?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0