Härlig utegång med rådjur på språng !


                 Javisst ! På 25-30 meters håll fick jag syn på detta rådjur, kraftigt o nyfiket. Genom att stå blixt stilla, prata vänligt, jaa faktiskt, så hann jag få upp kameran o fota. Jag tror att den lätta snön gör att djuren kommer åt en del av blåbärsriset t.ex. men längre bort vid vägen såg jag ett utfodringsställe med morötter. Min kamera är alla tiders, bl.a. att ta naturbilder med, men när det gäller o ta på djur ganska nära o längre bort är inzoomningen alldeles för dålig. Vid större vinst inköpes systemkamera med stor inzoomningsförmåga, det lovar jag. Avbetalningar på kameror mm undvikes noggrant !
              I dag var det -6 och dimmigt. Som jag förstår så är "vederleget" ändrat en del. Ost och nordost vindar har försvunnit och lågtrycken dyker upp från väster vilket kanske förebådar mildare väder med tö, åtminstone i södra Sverige nån, några dar ? O det är ju inte bra om det fryser igen varken för människor eller djur, glatt o snön blir tyngre. Det är mina teorier !

               Så här har änderna o ankorna det nere i hamnen. Den vite ankan fick jag syn på idag. O matade blir dom det vet jag. Av folk o kommunen. Och vattnet är i rörelse p.g.a. att vatten tillföres från ett rör eller gummislang längst bort i vänstra hörnet vid bryggan !
                  Snart skall jag gå och handla på Netto. Sen skall jag ringa upp de 2 barn-barn jag ej pratat med i helgen. Och sen blir naturrutan, Kinas mat o hockey, J-vm, allt på TV 1. Hä mycke att se fram emot.
               I morgon beror det på vädret vad jag gör kl 24 ! Att ringa upp anhöriga eller sms:a kl 24 är nästan omöjligt så det blir till att ringa innan på kvällen men i morgon blir det inget bloggskrivande( bloggen vilar nog i helgen) så hur som hellst GOTT NYTT ÅR PÅ ER ! INGEN NÄMND OCH INGEN GLÖMD !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0