Rådjuren har sina stråk !


                      Ja, verkligen, precis som undertecknad. Nu har det snöat så nätt några dar i Askersund så snötäcket har nog spätts på med en 3-5 cm. I dag var det -6 , lätt snöfall då och lite blåst. Och rundan gick utan problem och skönt var det att komma ut i naturen igen efter njuthelgen med "orgier" i sport och goa mackor ! Handbollsdamerna skall ha en eloge o herrarnas stafettlag på skidor blev jag besviken på. O Nordhugg fick stryk i en spurt. Var på tiden !
               Idag har jag börjat o julstädat. Köket städa jag först. Sen kommer de andra ställena innan fredag. Jag tycker om att ha rent o snyggt i min värld utan pedanteri ! Julmat har jag börjat köpa och jag vill på bordet ha, skinka, sill, ägg, senap, vörtbröd, risgrönsgröt, rödkål, dadlar, fikon ,hasselnötter . Leverpastej ochså, ja en ostbit med . Sen kan jag tänka mig att äta en ostkaka på juldagen efter julmaten som inte lär vara slut innan dess.
                          Och sonen Bengt har jag precis pratat med. Det verkade bra med honom ! Det var liksom "grädden på moset" när vi nu pratar mat !!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0