Gnälla nej, njuta o konstatera, ja!


Idag lyste solen igen. Ja, trots -9 c så värmde den ochså. Och det är ju faktiskt snart mars! Visst förstår man ju hur besvärligt många människor har haft det med resande mm. Men enligt min mening så har problemen med SJ och Banverkets tillkortakommanden redan uppstått på 70-talet då järnvägar inte var inne längre hos politikerna utan bil -och lastbilstrafik skulle prioriteras. Alla vet ju hur spår och sträckor las ner och följden blev att inget lades på utvecklingen av järnvägsnätet. Detta gör nu att vi har ett av Europas mest omoderna och eftersatta järnvägar! Vad jag undrar över och skall titta efter på nätet är hur järnvägarna i övriga Europa klarat av vinter för även dom har ju haft snöstormar o kallt!!
                  Själv njöt jag som bara den idag, fattas bara!!  Sen undrar jag ju lite över hur detta "bortskämda" land hade klarat en svår jordbävning, krig o annan förödelse, statskupp, hungersnöd mm. Lite får man ju "brainstorma" över! Vi tror nog aldrig att något oväntat? kan hända här i landet. Trygghetssyndrom? Allt går inte att "försäkra" sig emot och förutse!

               Solen kom fram över strandpromenaden, småöar o omgivnigar under rundan. Efter snö o regn kommer solsken. Det är väl bra!?
                      

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0