Vilken fairytale, Ferry!


Ja, då fick vi vår andra guldmedalj igår! Helt suveränt! Och den här mannen, Björn Ferry från Storuman, vann jaktstarten i skidskytte. Och hans lopp är ochså en bragd liksom Kallas! 31 år gammal men aldrig gett upp sitt stora mål, att ta en guldmedalj i OS.
                        Jag får erkänna att efter skidskyttedamernas relativa misslyckande trodde jag inte att det var herrarna som skulle "återupprätta äran"! Björn Ferrys sjukdomar, förkylningar o virus samt nyckelbensbrott, trodde åtminstone jag skulle stoppa honom för att komma i form, men icke sa nicke!
                                 Grattis Björn Ferry. Och jag har faktiskt varit i området Tärnaby- Storuman o norr därom mot norska gränsen. Året var 1959. och då var Björn Ferry alldeles okänd! Han är nämligen född år 1979!
                             I EM skall jag på årsmöte i SPF. Då skall bl.a. ny styrelse väljas. Jag har suttit i styrelsen i 2 år och har avböjt omval. Sen skall jag idag ochså hjälpa 3 damer med att "serva" vårt sällskap. Vi skall träffas innan, redan kl 12! 
                        I kväll håller vi tummarna för de svenska sidlöparna i sprint. Där har vi ytterliggare några medaljchanser!
                           Grattis Björn Ferry! Och tack för idag säger jag, Jan banan !
Bild svt.se

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0