Vilken thriller!





          Jag kommer aldrig att glömma loppet och dess upplösning, i OS igår, när herrarnas lopp i dubbelstarten avgjordes. Jag tycker nästan synd om dom som icke såg detta lopp som går till den svenska idrottshistorien. Johan Olsson tog en chans och stack ifrån vid skidbytet. Svenskarna Södergren och Hellner försökte dra ner farten nere i klungan för att Johan skulle få behålla sitt försprång. Det hjälpte ju inte utan någora hundra meter från mål blev Johan upphunnen av 3 löpare bl.a. Markus. Men han hade varit smart o sparat lite krafter!
                   Upploppet ja, det var så spännande. Markus var överlägsen o tog GULD! Angerer, en ryss och Johan Olsson slogs om de 2 övriga pallplatserna o Johan fick brons, tack och lov!
                Alla vet väl det här men jag skriver och dokumenterar om de som tar medaljer i OS för egen skull!
                       Jag gratulerar Markus Hellner o Johan Olsson till ett fantastiskt lopp med många scenarior!
        Och jag gratulerar Sverige till 2 nya medaljer!  Nu har vi hela 6 st!
Foton dn.se Jens Meyer/AP och langd.se Moa Molander- Kristiansen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0