Det är tur att man har sin egen tro!


                           Det funkar inte idag heller med bloggen när jag skall in direkt från hemsidan 
All right, visserligen är jag katolik men det är inte den tron jag menar. Det är tron och övertygelsen om att sätta ner foten o inte tro på allt vad folk säger utan ha en egen uppfattning om saker o ting!
                           När jag gick på rundan idag bl.a. här nere i hamnen tänkte jag på att ozonskiktet minskat vilket gladde mig. Men då kom en forskare och sa i radio att det inte alls var bra.
                          Igår på text-tv läste jag att dom som var lite småfeta levde längst. Jaha så var det med de.
                     Sen läste jag att president Obama inte tänkte höja några skatter för en enda amerikan. Han har tvärtom sänkt skatten för 95 % av amerikanska folket. Vafalls är det frågan om. Hur kan han vara så enfaldig o elak?

Jag säger så här! Vilken härlig vinter vi har! O solen lyste idag. Det egendomliga är att nu står barometern lika lågt som högt innan den sista snön kom. O vintern är obruten. O idag, trots lågt tryck, är det lika fin luft!
                          Det här fotot är taget från Kvarnbacken. Landskyrkan syns längst bort. Alltså har jag tagit en långrunda. Och jag hade inga större krämpor trots hård kroppsyoga igår då höften "fick på tafsen"
                       När jag kom hem prata jag med en äldre dam som har cancer i skelettet. Hon skulle gå och slänga sopor. Hade sin rullator med sig. Häromdan när jag prata med henne så mötte jag henne på väg från netto. trots att hon har ont tyckte hon det var bra o nyttigt att gå ut o då handla t.ex. När jag pratat med henne tänkte jag på en släkting som trots svår cancer skötte en stor trädgård så gott han kunde!!! Även i sådana lägen beror det på en själv hur man tacklar livet!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0