Fin början på det nya året!


Det är klart man fick ta en runda på det nya året. -8 c och lätt snöfall. Det gör det nu ochså, snöar så lätt. Dom här dubbarna är ju bra att ha på det stundtals isiga underlaget. Idag gick jag bara igenom hembyggdsgården ner mot strandpromenaden där det gick en del människor. Sen kom jag till hamnen där änderna o ankorna stod tätt tillsammans. inget vatten synligt, allt fruset! Fortsatte sen norrut och kom till denna gång och cykelbro över riksväg 50. Fotot är taget söderut.

Ja, sen närma jag mig hemmet så småningom efter att ha gått förbi kvarnbacken. Det här fotot är taget i närheten av Närlundaskolan, inte långt ifrån där jag bor. Nu har det som sagt  mulnat igen sen jag kom hem. Jag skulle kunna tänka mig att det kommit några cm snö till i natt. Fjäderlätt snö!
                    Nu börjar snart Tour De Skie på tv. Sen blir det På Spåret o sen Kommisarie Frost på tv 9, en av de bästa deckarserierna tycker jag. O sen skall jag titta på V75:an som går på Axevalla i morgon!
                       GOD FORTSÄTTNING på ett spännande 2010!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0