Med livet som insats!



                     Här går jag förbi varje dag på min hemväg från motionsrundan! Jag aktar mig noga att gå på trottoaren. En del människor gör det inte antagligen  som ser de försåtliga istapparna! Men jag kan tänka mig att en del struntar i det o andra tänker inte på de försåtliga dödsfällorna! Jag tänkte när jag går förbi på gatan att måtte inte nån ramla ner o träffa något barn eller vuxen. O träffar nån istapp så får man ju hoppas att den träffar axeln, armen eller foten. Det är illa nog. Träffar den i huvudet så är det kört, antagligen!  När det ser ut så här brukar ju fastighetsägarna sätta ut hinder för att gå på trottoaren eller ringa efter nån firma som tar bort istapparna. Prata med en man utanför om det men om han var boende i husen vet jag ej.  Kommunens folk som tog bort snödrivor i närheten, såg när jag fotografera istapparna!

Mmmm! Det blev en fin motionsrunda på isen. Det var -8,6 c när jag gick hemifrån vid 9-tiden och strålande väder!  Ja, kommunens gubbar var ute och tog bort snöanhopningar o drivor. När jag gick på isen så kom traktorn farandes  Mannen som körde sa att på onsdag o torsdag skulle det bli mycket snö, o blåst, mildare o kallare igen. Då förstår jag det idoga uppsamlandet av snö från kommunens sida!'
                  Helgen har varit bra med motion även igår som vanligt. Inget på V75! Men jag är nog ganska säker på att det blir en del mindre vinster i år ochså som ger frirundor och x-tra i börsen! Ja, nu börjar jag på att räkna ner till vinterOS som börjar den 12/2. Därför var det väldigt roligt att se Kallas lopp på skate 10 km i SM. Världsklass! Slog Anna Haag med 40 sek o trean Britta Norgren med, hör och häpna, 2 minuter.
                       I morse var jag lite lat o inspirerad. men då hade jag ett samtal med mig själv. För...Jan.  Det finns inga genvägar o inga "bortförklaringar". Ut o "krök rygg" o kämpa på! Det dröjde inte längre än tills jag kom ut föränn det blev fart i gubben igen. Grunden finns ju! Hä bara o köra på så länge det går. Ja, och när man ser att man orkar o ställa upp mål o förväntnigar o ha realistiska drömmar i min ålder, ja hä bar o kör på, Jan!!

Kommentarer
Postat av: Mountaineer

Du är suveränt duktig på att motionera. Fram till för några år sedan så joggade jag i skogen ganska flitigt. Tyvärr fick jag besvär med mina knän men jag försöker att gå så mycket som möjligt. Farbror doktorn påminner mig de gånger vi träffas. Jag har en vovve som måste ut flera gånger om dagen. Tack för fina bilder.

2010-01-25 @ 18:24:09
URL: http://blogg.aftonbladet.se 227

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0