"Gammelgeten" fick nya kompisar!


                Nu har dom anlänt till hembyggdsgården mina nya kompisar getterna! Om dom är inleasade från samma gård som förra året vet jag ej, nja?  Nu är det bara fåren som fattas, sen är styrkan fulltalig till barnens o andra personers förtjusning. Hur som hellst så vet jag att förra året var det ochså en o annan svart get

              Mitt emot getterna  ser det ut så här! Inbjudande va?  Grönskan kommer men det har regnat väldigt lite här i vår vilket märks. Jaa, o in i maj har vi kommit, attan vad tiden går fort!
               Långa rundan idag gick med fart. Det funkar rätt bra det här med att lägga tyngden längre fram på foten och vänsterbenet försöker jag göra lika starkt som högerbenet, höften verkar klara det!
           På söndag om vädret tillåter tänker jag cykla till Tjälvesta -Snavlunda naturreservat, 1 mil norröver. Där är som sagt vädigt vackert och unikt landskap, alldeles för lite känt!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0