Snart är synen en annan, så klart!


                JAg TROR, JAG TROR PÅ SOMMAREN.......Ja, det klart! Jag trodde på en ordentlig vit vinter o det fick jag! Så här kommer det inte att se ut om ett par veckor, åtminstone inte på kvällar o helger o sen i sommarstaden Askersund, då kommer det att vara fullt. Lite längre ner vid kajen ligger en flotte med servering, etablerad förra året. Där var jag några gånger och hoppas kunna gå dit mer i år. Det är tak över!
                        Ja, just det bl.a. satt jag o prata med ett tyskt par nån timme på flotten förra året. Det skadar inte o fräscha upp tyskan nån gång även om jag kan göra mig bra förstådd. Hemma pratade min mamma o mormor tyska ibland. Och så läste jag tyska flera år i skolan! Och i 15-års ålderna var jag i Köln ett par månader hos en kompis o hans familj. Österrike har jag besökt på senare år. Och för ett par år sen var jag och hälsade på kompisen igen med ett av mina barn-barn i Frankentahl. Då var jag och kompisen Cai i 64-års ålderna. So ist ess, meine kameraden oder freunde! Und ich habe keine schwierigkeiten mich zu erklären! Dass weiss ich!! Glaube ich?!
Man får ju vara ödmjuk men säker på nått vis!
                      Efter dessa tyska vindlingar så gick motionen utmärkt efter gårdagens boule. Bra fart med styrketräning efteråt. Och Stockholm närmar sig. Och jag hoppas att det ryska högtrycket närmar sig mer. Då kan det bli varmt o skönt!!! Under årens lopp är det ofta det som gett kanonsommrar!!
                        Ikväll går en intressant match i ishockeyvm på TV. Den mellan Finland och USA. Det laget som förlorar går till nedflyttningsserien har jag för mig!?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0