Tordyvel o vårgrönska!


                  Ja! Då var det tid att gå motionsrundan idag igen efter några dar. Tån har jag mindre ont i men foten "satt lite hårdare" i skon till att börja med. Men allt "anpassar" sig om man har viljan! På hembyggdsgården stod en man, SPF-kompis,med denna skimrande skalbagge på armen. Större och"smalare" än det man kallar ollonborre. Min teori är att det som sagt är en tordyvel. Ingen stor dykarbagge som man ibland kan se landa på torra  land. Såna samlade jag på när jag var pojke o gjorde små dammar till! Oftast tog jag dom i större naturliga dammar. Som den hos farmor i Gällersta. Även i akvarium hade jag dom men i längden gick det inte bra. Jag hade en farbror som var lektor i biologi. Med honom gick jag någon gång i ekskogen för han skulle visa mig var ekoxen höll hus!! Ja, vad kommer man inte ihåg från barndomen när man blir äldre! Mer o mer!
 
                 Vad grönt det har blivit ute bara på några dar. fantastiskt. Nu är det snart inte mer än en vecka till jag åker till Stockholm. Hoppas vädret håller i sig något så när. Under årens lopp jag varit där i slutet av maj, har vädret skiftat från + 10 grader o en del regn o åska till 30 grader nån gång i slutet av 90-talet. Nästa vecka blir det inga motionsrundor mer än på måndag. Sen är det om sagt olika aktiviteter till måndan därpå! Spännande för en livsnjutare!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0