Haft en bra dag, så långt .


           Det här fotot är taget så långt österut man kan komma i staden. Bakom skogarna börjar strandpromenaden nånstans efter hembyggdsparks rundan ! Skogsrundan innan som börjar vid idrottsplatsen är nu försedd med spår för skidlöpning så där gick jag inte. Så här ifrån gick jag upp och började hembyggdsrundan. Där får man gå !
                   Idag var det -8 när jag gick ut och det snöade lätt men blåsten hade avtagit. Och isarna nere vid stranden börjar att lägga sig!
                  Jag åt min som vanligt sena frukost i vardagsrummet där jag såg på skidsprinten från Kuusamo. Kanske inte så många svenska framgångar men Charlotte Kalla gick till final i den klassiska sprinten. Det syns att hon tränat mycket klassisk teknik i vår och i höst. Hon blev fyra.
                    Nu kommer , som en annan livsnjutare tycker, min "njuthelg" med bl.a. då fortsatta skidlopp i Kuusamo. Ja, just det ! I kväll kommer "På spåret" och Kommisarie Morse. Och såg ni Fredrik Önnevall äta orm i går i Kinas mat ? Ah, orm eller ål ? Och Önnevall hade nog rätt i att satt andra o gjorde det ochså så gick det bättre att "ta tag i biten". Det var ju lika dant när jag skulle äta surströmming för första gången. En "surströmming" eller grillad orm, tjaa traditionerna är olika !
                         Trevlig helg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0