Lilla Cafet var det..


               Det här är ju torget i Askersund. Går man rakt fram och sedan till höger 150 m så kommer man till kafeet. O där träffades boulegänget och några fler för att umgås nån timme. Och idag blev det som förra gången mycket prat om rötter o släktforskning. Det verkar som om ju äldre man blir desto mer intresserar det folk. Men i programmet "Vem tror du att du är" är det ju även andra åldrar som är intresserad av sina rötter. Min gode vän Torsten har ryska rötter på nån av hans släkts sida, "krigsfångerötter". Hans fru har vallonrötter i sig. O andra pratade ochså om sina rötter. Vi bestämde ochså att träffas på onsdagar  i fortsättningen, fortsatt på em.
                 Jaa, så har jag ju tagit min runda som vanligt, efterföljd av styrketräning. Nästa gång blir det !/2 kilos viktökning på varje hantel ! Och i morgon blir det nått slags julbord på Olshammarsgården, Verner von Heidenstams födelsehem. Hans rum finns bevarat i huset.  Senare flyttade han ju till Övralid mittemot på andra sidan Vättern. Så han såg till att ha ungefärlig utsikt mot sitt fädernehem. Och satt väl och skrev "Jag längtar stenarna...." på äldre dar ? Och på Övralid har jag varit med mina föräldrar o systrar och även med egen familj , på 70-talet nångång!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0