Fighting spirit man och populär "matmamma" !


Inge snack det är jag. Som sagt blev det en lång motionsrunda i det ganska blåsiga men vackra vädret. O gruvarbetarna fick komma upp vare sig de var otrogna eller inte. Ingen ville väl ändå att han skulle straffas genom att få va kvar?!  På nått vis blir det här med otrogen o "cirkusen" omkring det lite ovidkommande tycker jag. Man lever ju bara en gång. Sen är ju journalister som dom är nu för tiden, dom höll ju på att "trampa ner" de anhöriga för att få intervjuer med gruvarbetarna.

Sen kom jag ju ner på strandpromenaden där andflocken o ankorna håller till. Dom har det bra fåglarna o alldeles tama är dom och trevliga o mysiga, jaa, faktiskt! Ganska ofta träffar man någon o "slänga käft med" på rundan men det är inte många som motionerar egentligen, samma ena varenda gång. En man pratar jag ganska ofta med i min ålder som energiskt kommer gåend! Vi har samma åsikter om det mesta o skrattar åt mycket "genomskådbart" som vi kommer på, erfarna som vi är av ålder!!
I kväll blir det Mitt i naturen(ormar) och kommisarie Lynley på tv. Alla tiders! O nu blir det mat. Och jag är nöjd !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0