Från boule till sång !


                 vi kan ju börja med en bild på Närke där jag bor. Tyvärr så har Närke fått mycket publicitet i negativ riktning. Dels ang. alla våldtäktsfall i Örebro som verkar uppklarade och nu angående Kumla och kommunens äldreboende där.
                  Själv spela jag som sagt boule i det fina vädret igår. Den sandbelagda banan var lite hoppig men det var ju lika för alla. O vädret var soligt o bra, lite kallt om händerna trots vantar. Och sen börja jag läsa "Tusen strålande solar" när jag kom hem. För de insatta kan jag berätta att jag hann läsa till Mariams giftermål ungefär.
Sen blev det tilla att titta på tvillingarna Hammarströms från KIF Örebro som spelade för Sveriges damlandslag i fotboll i en träningsmatch mot Norge. Matchen gick i TV och slutade. Ja innan dess blev det programmet "vem tror du att du är"
               Ja, idag var jag lat o gav .... i att gå ut på min runda. O andra sidan så händer det inte så ofta. Och sen efter lite datatittande så cykla jag iväg till en lokal vid hamnen där vi sjunger ett gäng. Ledaren är musiklärare, vilket borgar för kvalite. Vi är en 7 st SPF:are o det är vår ledare ochså.
                  O i kväll så går ishockeymatchen i allsvenskan Tingsryd- Örebro  på tv. Vinner Örebro så återtar dom serieledningen. Förra året så trodde experter att dom skulle åka ur allsvenskan. I år ligger dom före Mora, Leksand, Malmö bl.a. Så i år lär dom inte åka ut heller !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0