Prata om ståtligt !


Jaa, ibland går jag in i mitt bildarkiv och tittar. Det här kortet har inte jag tagit utan hämtat ner från nätet för några år sen. O då skrev jag varifrån jag tog det på nätet! Det får räcka! Under vintern i år så sköts det väl nått lodjur i trakten här under mars har jag för mig. Jag är lite osäker på när jakttiden är i Närke och är det inte i mars i hela landet? Jag är nästan säker på att jag sett spår av djuret i skogsområden i Askersund för det finns mycket rådjur på vintern där jag går min runda. Blodspår har jag ochså sett i snön!
Lodjur har jag efter vad jag vet bara sett på Skansen men när jag tänker efter så har jag sett en glimt av ett på andra sidan av en liten sjö ! Varg finns ju inte så långt ifrån för vi har ju Hasselforsreviret som väl går in i Tiveden, där borde ju finnas. Jag har för mig att jag pratat med en man som sett en varg inte så långt här ifrån. Ovan för Olshammar var det upp i skogen har jag för mig ?

Och nu när vi pratar om Närke så är detta lilla söta djur landskapsdjuret. Ja visst är det en hasselmus passar ju bra till Hasselfors reviret. Bild från Wikipedia.
I dag blev det ju en runda med styrketräning efter. Märkte inget ovanligt efter det men jag håller uppsikt på mitt vänsteröga i vanlig ordning, eftersom jag haft problem med det och fått det opererat för ja, vad kan det vara, 15 år sen ! Prata om det med min kompis Rolf i Örebro, vi får hålla koll på glaskroppen nu när vi blivit äldre !
Jaa, i morgon så är det lördag igen!  Då tar jag "ledigt" från motionen i vanlig ordning och ser på lördagsmorgon på fyran, lämnar V-75 tips o se på loppen i TV, fotboll o deckare. Spännande!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0