Åter på banan!


På banan var jag i fredags. Bland valstugorna! 2006 var jag delaktig i valarbetet på plats. Många dar blev det då. I år gick jag och hälsa på hos mina kompisar på Allianssidan. I fredags hann jag gå och klippa mig under de välkända Systrarnas K:s uppträde. När jag kom tillbaks som nyklippt så höll uppträdet på länge än under regnandet som det tyvärr gjorde. Nyklippt o välklädd var jag som sagt, fattas bara när man får prata med och lyssna på så trevliga "tjejer".
Jag har inte "pratat" politik på den här bloggen, medvetet! Jag har istället bloggat på Expressen och många har läst mina alster. Jag är ganska stolt över att många förutsägelser o tankar blivit övervägande rätt !  Har ibland försökt skriva efter mitt sätt att se på saker o ting o inte förtröttats över att att alliansen låg dåligt till för några månader sen. Jag som "hängt med " länge glömmer ju inte det populära radarparet Tage Erlander o Gunnar Sträng. Dom och socialdemokraterna ledde ju landet när det ständigt gick framåt i en världskonjuntur efter kriget som kom Sverige till godo. Hann komma först i "startgroparna" ! Dom här 4 åren har vi fått ett nytt radarpar i en nedgång i konjunkturen utan dess like. Ändå klarade Reinfeldt- Borg och övriga Alliansen upp detta.  Därför vann Alliansen valet enligt min mening. Det är bara att titta  ut i övriga världen!! Vad jag röstar på själv. Folkpartiet! Jag förstår inte att folk "skäms" för att prata om vad de röstar på. Björklund är klar och redig när det gäller att se skolans "tillkortakommanden" under många år! Och jag håller med honom och andra som säger att kommunaliseringen inte var bra för skolan!! Ja, det var allt om politik här på bloggen för åtminstone 4 år!!!

I går var jag och mina kompisar från Örebro, Rolf o Ann-Marie ute o bilade i Askersunds omgivningar. Vi började med ett besök på på Garpa gruva som "rustats" upp med scen o handikappvänlighet. sen for vi åter mot Åmmeberg och gjorde ett besök på katolska kyrkogården vid sjön Åmmelången. Därefter for vi åter mot Askersund och besökte Edö-monumentet över Elsa Andersson från Skåne, Sveriges första aviatris ! Elsas fallskärm vecklade inte ut sig när hon var på ett besök i Askersund. Hon störtade på isarna  på vattnet på bilden och dog omedelbart. Det hela skedde i början på 20-talet. När man tänker sig in i den unga kvinnans kamp med sin fallskärm och hennes dödsångest så får åtminstone jag tårar i ögonen. Amanda Ooms gjorde ju en film för en del år sen om denna unga kvinnas liv!
Efter detta for vi in till Askersund och tittade på de 2 kyrkorna, lands- o statskyrkan. den ena från 1600-talet o den andra från slutet av 1700-talet. Även träbebyggelsen på Askersunds höjder beskådades.
Sen avslutatde vi det hela med mat på .... Italia ! Tack för en trevlig dag Rolf o Ann-Marie !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0