I jakten på Karl-Johan blev det...


I dag på min motionsrunda hade jag som vanligt med en påse att ha svamp i ifall jag såg nån. Det är mystiskt för under alla mina år som svamplockare så har jag alltid fått tag i Karl-Johan svamp. men i år har jag ännu inte sett nån. När jag tittat i min svampbok så ser jag att man kan hitta dom juli-oktober! en stor Karl-Johan kan ju räcka till ett par mackor! Snart blir det ju lätt att hitta svamp när trattkantarellerna kommer. Ingen "sport" precis!

Ja,jag hitta den vita ankan istället, hela strandpromenadens kelgris. Jag har nu sett denna förrymda anka i 4 år sen jag flytta hit till Askersund för 5 år sen. Denna tamanka som lever ihop med änderna har jag som ett av mina favoritmotiv. Den har ju ochså 2 systrar o en bror som rymde på samma gång men dom är svårare att upptäcka om man inte tittar riktigt noggrant för deras färger påminner om ändernas. Nu skall jag gå o fredagshandla o ikväll blir det som vanligt att titta på Kommisarie Morse på kanal 9. För övrigt semifinaler i tennis o V-75 "gnuggande"!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0