Tiden som kommer är intressant .


Jaa, för mig är den det även när hösten o kylan kommer. Sommaren är ju bonusen på året här i norden. Och vid den här tiden förra året önskade jag mig en vit vinter, det gör jag i år ochså!! För mig är uppbyggnaden efter sommarens härligheter viktig för kroppen som tagit sig några kilo. Och dessutom kör jag alltid igång med styrketräning enl. veckoschema på hösten, 3 dar i veckan. Så idag gick jag snabbt min runda och styrketränade när jag kom hem !  O det här med att varje dag är sig lik, nää inte för mig !
Ja, ibland blir jag lite otålig över att jag inte kan få reda på var min mormors mor Helenas släkt ursprungligen kommer ifrån. Kommer ej längre tillbaks än 1850 ca. Min farmors, min morfars o farfars släkt går att hänföra till 1600-talet. Fantasi o känningar av mormors mors släkt har jag ju. Mormors fars släkt kom ursprungen från Nederländerna(Holland) men mormors far Johannes föddes liksom Helena i östra Preussen !
Jag skall nu börja ringa upp släktingar på mormors sida. Kanske någon känner till mer än jag gör. Helena föddes 1850!!
Fotot är från strandpromenaden !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0