På spaning efter...

...efter en svunnen tid. Jaa, en svunnen tid blir en bra mix med nuet o framtiden, tycker jag !

       Nä, här är det fråga om snokspaning. Här har funnits snokar innan vid stranden vid promenaden. Och jag hittade för några år sen en död på gräsmattan i närheten. Men för 2 år sen ungefär fylldes standkanten med sten för att stärka den. Jag tycker dock här borde vara ett eldorado för snokarna bland stenarna men så är det kanske inte ? Hur som hellst går jag ju här( i närheten av boulebanan) nästan varje dag o spanar nu i värmen efter dessa intressanta varelser. Den här plattan här nere borde ju vara ett perfekt ställe för en snok att sola sig på ?

          Det här är ju en snok men jag har nog sett mer huggormar i mitt liv. Det fanns massor där min farmor bodde ! Vi  hade ofta stövlar på oss när vi t.ex. lekte på terassen !

           Påsken tillbringas i Askersund som vanligt ! I det här vädret så kommer det att solas o ätas glass o cyklas o gås. Påskafton går ju V-75 direkt från Romme( Borlänge) så då blir det gottis med äggmackor o sill o kanske en liten snaps !På söndag blir det cykelfärd norrut till det pittoreska Snavlunda och  Tjälvesta naturreservat för ormjakt o beundrande av ängar med vitsippor har jag tänkt mig. Min favoritstubbe där börjar bli hårt åtgången av gröngölingar eller kanske nån spillkråka. Kaffe medtages och, jaa där är så vackert.
                      Var det nått mer nää ! Jag får önska en TREVLIG PÅSK ! Det skall jag ha ! Inte svårt med det vädret som utlovas. Bloggen får vila, fina foton kommer nog på söndag eller måndag från Tjälvesta Ängar !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0