Hej på er !


Ja , det blev som jag befarade, Arsenal fick storstryk av Manchester United. Men Maria Sharapova kämpar på i damtennisen. I går ställdes hon mot en bra junior från England. Förlora första set, men sluggade sig till seger med 2-1. Sent blev det för matchen varade ända till 1/2 ett. I kväll blir det till att titta på mer tennis, både herr o dam från då US-Open. VM i friidrott ser jag i sammandrag på Eurosport innan tennisen. Jaa, blir det nån svensk medalj ?
I dag har det regnat lite så boulen blev inställd. Lyssnat på musik har jag och handlat, sorterat strumpor o dammsugit . Prata om ett omväxlande liv ! Åska pratar dom om i Örebro radio. Ser inte ett enda i södra eller mellansverige på radarbilder. Nä, det ges prognoser från SMHI som är flera timmar gamla ! Antagligen får väl inte reportrarna "tolka" radarbilder för SMHI som har nån slags ensamrätt ? !
Hoppas ni såg på Vetenskpens Värld i går. Det var som alltid väldigt intressant. Där fick man bl.a. reda på att vi är  "släkt" med meteoriter. Vafalls ! Joo, vi består av samma grundämnen ! Kol o många fler, syre , järn o.s.v.
Jag tror det var där jag ochså hörde att vissa av oss människor är motståndskraftiga mot vissa sjukdommar mer än andra. Det beror på att en del av oss har gener från Neanderthalare som några av våra förfäder, Homo Sapiens, para sig med för många tusentals år sen. Tjaa, varför får inte en del kräksjukan t.ex.
Det är ju inte april så jag skämtar inte.  En annan är knappast nått "aprilskämt" eftersom jag är född i Juli. Och fotot är inte heller nått "aprilskämt" för det är taget idag !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0