Motion genom höstmarknaden !


Askersund har ju en vår-och höstmarknad, "sanktionerade" sen Gustav Vasas tid ! Dock lär bara en vara "sanktionerad" säger dom som kan Askersunds historia ?! Jag har varit på dessa marknader ett par gånger och det är  samma "tingel-tangel" på dom ! Idag nöjde jag mig med att motionera genom marknaden men stannade o pratade med lite folk.
Motionen idag var väldigt givande ! Mycket beroende på att jag fick höra på radion innan jag gick ut att en snabb runda på en halv timme var betydligt bättre att gå en timme i makligare takt. Det är enligt dessa forskare betydligt bättre för hjärtat o kroppen o få upp pulsen o därmed bl.a. syreupptagningen. Och eftersom jag inte blir trött så kan jag fortsätta o gå fort av denna anledning ! Dessutom som jag sög åt mig var att detta kunde förlänga livet i 3-4 år ! Nä, som delar av svenska folket gör "gnäller o oroar sig för allt möjligt", det måste väl förkorta livet på nått vis. Dessutom verkar man i vissa fall inte ha "insikt i hur världen ser ut för övrigt" o går på alla "domedagsprediknigar" över sitt eget land mm, mm. det är synd "o slösa bort ett liv" på gnäll o oro på sånt som varit eller " jordens undergång"
Om jag inte själv gnäller, joo på gnällarna och dom politiker som "tar politiska poäng på att gnälla o inte ser hur det var på deras tid" !  Gå med i mitt "antignällparti", det är av liberal art ! Där skall medlemmarna vara glada över att dom lever just nu på jorden. Det kan vi tacka solen med grundämnen för, bl.a.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0